- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (83 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Nietypowy chodnik dla aut w Gdańsku. Rura zdecydowała o zabudowie
Wzdłuż nowego budynku przy ul. Długie Ogrody powstał chodnik, a właściwie nawierzchnia przypominająca chodnik, bo pełni jednocześnie funkcję dojazdu do miejsc parkingowych. Takie rozwiązanie to efekt projektu planu Biura Rozwoju Gdańska z 2011 r., które zdecydowało, by odsunąć historyczną linię zabudowy, dopuszczając parking i tym samym nie przekładać rury kanalizacyjnej przed nowym budynkiem.
W najbliższych dniach będą przekazywane nabywcom wszystkie 252 mieszkania i 7 lokali handlowo-usługowych. Jak informuje deweloper, projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego od dawna nie ma już wolnych lokali na sprzedaż.
Chodnikiem na parking?
Zbliżający się odbiór oznacza także odsłanianie przestrzeni ogólnodostępnej wokół budynku. Zastosowane tu rozwiązania budzą jednak wiele kontrowersji wśród naszych czytelników.
- To jest chodnik czy parking? Przecież takie rozwiązanie będzie przyczyniać się do konfliktów i niebezpiecznych sytuacji na linii kierowca - pieszy. Kto komu powinien ustąpić pierwszeństwa na tym dziwnym tworze przestrzennym? - zastanawia się pan Andrzej.
- Ulica Długie Ogrody to najbrzydsza część Śródmieścia, która wygląda jak wielki komis samochodowy. Teraz przed nowym budynkiem przewidziano kolejną "wystawę" aut. Kawałek dalej ma powstać jeszcze parking wielopoziomowy. Czy urzędnicy odpowiedzialni za planowanie przestrzenne nie mają żadnego pomysłu na miasto i jedyne, co potrafią projektować, to parkingi? - pyta pan Stanisław.
Kolejny parking-szkieletor w Gdańsku przy Długich Ogrodach?
Tak będą wyglądać nowe parkingi kubaturowe w Gdańsku
Deweloper: to estetyczny ciąg pieszo-jezdny
Deweloper przekonuje, że zastosowane rozwiązanie jest zarówno bezpieczne, jak i estetyczne, choć bez oznakowania może wprowadzać w błąd.
- Dojazd do miejsc parkingowych prowadzi ciągiem pieszo-jezdnym. Jest to rozwiązanie popularne i często stosowane na osiedlach oraz terenach prywatnych. Ze względów estetycznych, został on wyłożony płytami deptakowymi i być może stąd właśnie mylne wrażenie niektórych osób - mówi Andrzej Miś z biura prasowego Budimex Nieruchomości. - O przeznaczeniu danego ciągu zawsze jednak decyduje oznakowanie poziome bądź pionowe, a nie materiał posadzki. Główny ruch pieszych na ul. Długie Ogrody odbywa się chodnikiem, który jest zlokalizowany na terenie miejskim, wzdłuż ulicy i ogólnodostępnych miejsc postojowych.
Wjazd na naziemne miejsca parkingowe zlokalizowano w połowie długości budynku od strony ul. Długie Ogrody. Jest on zabezpieczony szlabanem, ponieważ prawo do parkowania tutaj będą posiadali jedynie mieszkańcy. Dla mieszkańców przewidziano też miejsca w hali garażowej, zlokalizowanej w kubaturze budynku, przy czym ich "dopełnieniem" do przelicznika jedno miejsce parkingowe - jedno mieszkanie, są właśnie miejsca przed budynkiem.
Urzędnicy: przełożenie rury kanalizacyjnej podrażało inwestycję
Dlaczego deweloper zrealizował budynek w takim kształcie? To w dużej mierze zasługa Biura Rozwoju Gdańska, które odpowiadało za przygotowanie w 2011 r. projektu planu zagospodarowania dla tej części Gdańska.
Z jego zapisami nie zgadzało się Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, które postulowało zachowanie historycznej linii zabudowy, przybliżając tym samym budynek do istniejącego chodnika, bez możliwości tworzenia od strony głównej elewacji miejsc parkingowych. Te mogłyby powstać jedynie wewnątrz budynku lub na jego zapleczu.
Przeszkodą w spełnieniu postulatów stowarzyszenia okazała się rura kanalizacyjna wzdłuż ul. Długie Ogrody, która przebiega pod nowo powstałym ciągiem pieszo-jezdnym i miejscami parkingowymi.
- Przełożenie tej rury jest niesłychanie kosztowne i zniweczyłoby możliwość zainwestowania. Dlatego w projekcie planu dopuszcza się kształtowanie pierzei z uwzględnieniem tego kolektora [w istniejącej lokalizacji]. Ulica Długie Ogrody uległaby wówczas łagodnemu rozszerzeniu, co mogłoby być nową wartością w kształtowaniu tej pierzei - argumentował odrzucenie uwagi FRAG-u na sesji Rady Miasta Gdańska w 2011 r. ówczesny dyrektor BRG Marek Piskorski.
[2015 r.] Ważne zmiany w BRG. Edyta Damszel-Turek dyrektorem
Radni miasta jednogłośnie poparli projekt planu
Za przyjęciem uchwały zagłosowali jednogłośnie wszyscy 33 radni obecni na posiedzeniu. Nikt nie postanowił zabrać głosu w dyskusji czy zadać pytania o zapisy projektu planu.
Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej po ponad ośmiu latach od przyjęcia planu nie kryje gorzkich słów pod adresem Biura Rozwoju Gdańska.
- To kolejny przykład, kiedy zignorowano głos strony społecznej, w efekcie czego powstała nieciekawa przestrzeń miejska, z którą będziemy musieli zmagać się przez najbliższe dekady. Zamiast naprawiać błędy z przeszłości, BRG wciąż popełnia kolejne i to na własne życzenie - ocenia Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia.
Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
Inwestycje
Garden Gates - Długie Ogrody 18
Miejsca
Opinie (94) ponad 10 zablokowanych
-
2019-08-08 09:07
Opinia wyróżniona
paranoja (5)
chodze tam codziennie i sie zastanawiam kto to wymyslił, będa jaja jak sie lokatorzy wprowadza i będą rozjezdzac ludiz na chodniku... a rower to juz wogole nie ma szans jak zawsze utrudnienia dla ludzi - ale pamietajcie, jesli auto moze jezdzic tam po chodniku to rower tym bardziej prawda?
- 75 15
-
2019-08-08 11:19
A dlaczego mają być jaja (3)
Przecież przepisy drogowe mówią jasno jak sie poruszać po ciągu pieszo-jezdnym. Poza tym to środek wielkiego miasta , nareszcie wyładniał.
- 11 2
-
2019-08-09 08:07
Tylko, że nie jest to takowy szlak, nie został oznaczony czyli jest to zwykły chodnik więc wystarczy stanąć na środku i śmiać się z kierowcy, który chciałby przejechać.
- 1 1
-
2019-08-08 12:34
wyludniał? (1)
chyba nie mieszkasz w srodku wielkiego miasta bo jest wrecz odwrotnie, co tam sie dzieje! mieszkam to wiem, jest coraz wiecej ludzi, coraz wiecej mieskzan, zobacz ile sie teog buduje w promieniu kilometra!
- 2 2
-
2019-08-08 14:01
Sorki ale wyładniała okolica.
Wcześniej było koszmarnie a tereaz jest cool. Ten nowy budynek, kamiennica moim zdaniem sper wpisała się w charakter Gdańska. A na dodatek jest nowocześnie
- 4 1
-
2019-08-08 11:08
Czy Gdańsk w ogóle jest jeszcze moralny?
a gdzie kapliczka?
- 1 5
Wszystkie opinie
-
2019-08-08 07:02
(3)
Betonowe miasto,a rozwiązanie jest proste.Postawić 15 piętrowe parkingi jak w juesej.
- 43 24
-
2019-08-08 10:34
Proste ale... (1)
Przeciez miasto nie poswieci milionow wpływu ze sprzedaży gruntu, aby postawić na tymze gruncie parking. Taka niefrasobliwość rozsadziłaby budżet, który bez wplywow ze sprzedaży nieruchomości z trudem wystarczylby na wyżywienie samych urzednikow :)
- 3 4
-
2019-08-08 23:12
łapki w dół od urzędników czy trolli na umowe zlecenie?
- 1 1
-
2019-08-09 11:39
szczodre oferowanie miejsc do parkowania w pobliżu centrum miasta
zwiększa korki na dojazdach do niego. Piętrowe parkingi w warunkach braku szczelnego systemu poboru opłat za legalne i grzywien za nielegalne parkowanie w mieście zwykle stoją puste: patrz makabryła przy ul. Jana z Kolna.
- 0 0
-
2019-08-08 07:09
Ładniutki parking pod samymi oknami (2)
do tego rury wydechowe wychodzą wprost pod okna. Jadę za parę dni moim TDI B5 sprawdzić okolicę hahahah
- 78 15
-
2019-08-08 08:22
Swoją drogą czy to zgodne z przepisami? (1)
Lokalizacja tak dużej liczby miejsc postojowych w takiej odległości od okien budynku. Powinno być minimum 10 metrów. Ale może tutaj zrobili jakiś wybieg, że to nie jest zespół miejsc tylko indywidualne miejsca ale tak czy inaczej zastosowane rozwiązanie wygląda na bardzo kreatywne lawirowanie wśród przepisów.
- 5 3
-
2019-08-09 10:14
Za to się płaci architektowi ;)
- 0 0
-
2019-08-08 07:10
Oskarżanie miasta o złą politykę, to jest...mowa nienawiści (2)
- 52 39
-
2019-08-08 10:17
pozdrów Jara
- 4 10
-
2019-08-08 12:57
dlatego radni PiS też głosowali za tą polityką
walnijcie się w czoło, prestiżowcy
- 1 2
-
2019-08-08 07:10
Głupia nazwa, dojazd po chodniku... (2)
Wschodnia Ukraina a nie Gdańsk!
- 78 13
-
2019-08-08 08:20
Głupia i z kompleksem
j. polskiego. Tak durna moda na obcojęzyczne nazwy.
- 9 2
-
2019-08-08 08:54
Ukraina już nam uciekła, tam parkowanie na chodnikach jest zabronione.
- 13 2
-
2019-08-08 07:15
hmm
masakra bo innych słów na forum użyć nie można .
- 46 6
-
2019-08-08 07:21
jak można było to tak spie.rzyc? (2)
jak można było pozwolic na parking od strony ulicy? To centrum czy jakies przedmiescie
- 64 6
-
2019-08-08 07:28
a zakład że będą wjezdzac tam przez miejski trawnik i chodnik
- 26 4
-
2019-08-08 08:55
Że-na-da. Nie można było od zaplecza tego parkingu dać? Biedny inwestor musiałby za 10k za metr sprzedawać? A przepraszam, sprzedawał drożej.
- 6 2
-
2019-08-08 07:29
Niech im ta rura kanalizacyjna pęknie (1)
Budują i podłączają się pod starą infrastrukturę, ścieki, wodociągi, etc. To wszystko będzie niedrożne. Życzę fetoru przed oknami.
- 52 10
-
2019-08-08 10:18
a do jakiej kanalizacji chcesz się podłączyć?
Jest w pobliżu jakaś druga, "równorzedna" kanalizacja?
- 6 1
-
2019-08-08 07:33
Dla dewelopera miasto zrobi i pozwoli na wszystko.
Jeszcze ta nazwa..
- 80 10
-
2019-08-08 07:37
Deweloperka.
Znowu deweloperka robi co chce w Gdańsku. Jak można plany przestrzenne układać pod dewelopera? Takie rzeczy tylko w Gdańsku.
- 90 8
-
2019-08-08 07:41
Garden gacie (1)
Nazwami zbliżamy sie do cywilizacji, mentalnie jeszcze daleka droga
- 37 6
-
2019-08-08 15:10
jak zwykle Janusz prześmiewca i jego wybitne opinie. Panie Januszu, bywa Pan gdzieś poza swoją wsią pod miastem typu Banino, Bojano, Rębiechowo?. Chyba nie bo gdyby Pan bywał to by wiedział że na świecie takie ciągi w wielkich miastach nikogo nie dziwią.
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.